حجم فروشی برخی اپراتورهای اینترنتی در بی اطلاعی كاربران!

حجم فروشی برخی اپراتورهای اینترنتی در بی اطلاعی كاربران! اچ پی: در شرایطی كه با بیان تعرفه های جدید اینترنت ثابت و جایگزینی حجم با سرعت، عرضه دهندگان خدمات اینترنتی موظف به تغییر جداول تعرفه ای خود شدند، بعضی از اپراتورها در بی اطلاعی كاربران و بدون اعلام تعرفه های جدید، قراردادهای قبلی را تمدید كرده و اینترنت حجمی می فروشند.



به گزارش اچ پی به نقل از ایسنا، با اجرایی شدن تعرفه های جدید اینترنت ثابت از دهم آذرماه، عرضه كنندگان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت با استفاده از فناوری های سیمی (ADSL) و فیبر، ملزم به تنظیم جداول تعرفه ای جدید برمبنای سرعت اتصال و به صورت غیرحجمی و با درنظر گرفتن سقف مصرف منصفانه، شدند.

با وجود این و در حالیكه در مصوبه جدید كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تعرفه های جدید اینترنت، اپراتورهای ارتباطی از فروش بسته های قدیمی منع شده و تمامی آنها موظف شدند با به آخر رسیدن قرارداد كاربران، سرویس جدید را به آنها عرضه كنند، بعضی از اپراتورها در بی اطلاعی كاربران و به مناسبت های مختلف به آنها هدیه اینترنت حجمی می دهند!

برخی از كاربران اینترنتی نسبت به سقف تعیین شده برای اینترنت اصطلاحا نامحدود و یا هزینه بالای اینترنت برای كم مصرفان اعتراض داشتند، تا اینكه به تدریج این تعرفه ها اصلاح شده و با لحاظ كردن نیازهای متفاوت كاربران، درنهایت مدل نهایی برای تعرفه ها اعلام گردید. در مصوبه شماره ۲۶۶ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات جدیدی برای عرضه اینترنت وضع شد كه بر اساس آن، به جای فروش حجمی اینترنت، سرعت جایگزین شده و بنابراین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نام اینترنت غیرحجمی را برای تعرفه های جدید برگزید.

اگرچه قراردادهای قدیمی مشتركان اپراتورها تا زمانی كه در تاریخ قراردادشان ذكر شده باشد، پابرجا خواهد بود و اپراتور مجاز است تا آخر زمان قرارداد، به مشترك مطابق با تعرفه های قبلی سرویس دهد، اما بعد از اتمام زمان قرارداد، اپراتور موظف به عرضه تعرفه های جدید بوده و در شرایطی كه بعضی از كاربران تمایل به ادامه قرارداد قبلی خود داشتند، اپراتور موظف به اطلاع رسانی و اعمال تعرفه های جدید بر اساس سرعت است.



با وجود این، بعضی از شركت های عرضه دهنده اینترنت، نه تنها با اتمام قرارداد مبتنی بر حجم كاربران اقدام به آگاه سازی آنها جهت استفاده سرویس های جدید نكرده اند، بلكه با عناوینی چون هدیه و جایزه های مناسبتی زمان سرویس حجمی كاربران را بدون اعلام تمدید و با عرضه شماره كارت بانكی برای خرید غیر الكترونیكی، به حجم فروشی اقدام كرده اند!

اگرچه اغلب كاربرانی كه استفاده زیادی از اینترنت دارند و اخبار مربوط به تغییر تعرفه ها و قیمت ها را پیگیری می كنند، نیازی به اطلاع رسانی از سوی خود اپراتور برای تغییر قرارداد ندارند، اما برخی دیگر از كابران كه به دلایل مختلف، شاید اطلاع دقیقی از این اخبار نداشته باشند، باید به نحوی آگاه شده تا نسبت به تغییر قرارداد خود اقدام نمایند، نه اینكه اپراتور به اسم جایزه و با تمام شدن قرارداد قدیمی كاربر، حجم فروشی كند و حتی با عرضه شماره كارت بانكی و تشویق كاربر به پرداخت غیرالكترونیكی، تخفیف صوری دهد. این مورد از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال پیگیری است.




1396/11/08
13:10:43
5.0 / 5
228
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی