آمار تعویض اپراتور توسط كاربران در نیمه اول سال

آمار تعویض اپراتور توسط كاربران در نیمه اول سال از شروع سال تا اختتام شهریورماه امسال، 53 هزار و 678 ترابرد تكمیل شده است و مشتركان این اپراتورها با حفظ شماره خود توانستند از خدمات اپراتور دیگری استفاده كنند.


به گزارش اچ پی به نقل از ایسنا، طرح ترابردپذیری شماره ها (MNP) این امکان را فراهم می آورد که به سبب آن مشترکان به حفظ شماره خود، اپراتور ارائه دهنده خدمات خودرا عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۵ اجرائی شد و البته برخی شرایط خاص خودرا دارد و ممکنست بعضی از درخواست های ترابرد از طرف مشترکان با موافقت مواجه نشود.
برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک بوسیله مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که می خواهد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. بعد از آن در صورتیکه فرد از شرایط لازم برخوردار باشد بوسیله یک پیامک تأیید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.
امکان تغییر اپراتورها بوسیله ترابردپذیری تنها دو بار در سال میسر است و بعد از این تغییرات هزینه تمامی سرویس ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه می گردد. همین طور قبل از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد.
احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه نظیر مانند درخواست ترابرد سیمکارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیمکارت، فعال بودن کمتر از سه ماه سیمکارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن بموقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیمکارت های دائمی از دلیلهای رد درخواست ترابرد عنوان شده است.
طبق آخرین آمار اعلامی از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از شروع سال تا اختتام شهریورماه امسال، ۵۳ هزار و ۶۷۸ ترابرد تکمیل شده است. از شروع امسال، در ماه های فروردین تا مرداد به ترتیب ۵۱۱۶، ۱۱ هزار و ۹۳۰، ۸۳۸۲، ۱۰ هزار و ۱۳۳ و ۹۵۴۸ ترابرد صورت گرفته است که آمار ترابرد شهریور را به ۸۵۶۹ می رساند. ترابردهای صورت گرفته به شکل مجزا در جدول زیر آمده است.


البته تنها تعداد تراز، ملاک اول بودن یک اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری همچون کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری هم وجود دارد و برخی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی گردد. ممکنست یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی عرضه نماید که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی گردد اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب نموده سرویسش مناسب می باشد.




1399/08/17
19:53:00
5.0 / 5
1622
تگهای خبر: ارتباطات , پیامك , خدمات , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی