پلتفرم ها و انتخابات آمریكا -۲

اقدامات فیسبوك در جریان انتخابات آمریكا

اقدامات فیسبوك در جریان انتخابات آمریكا انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا به لحاظ ایجاد خشونت و هرج و مرج و نقش رسانه های اجتماعی در آن متفاوت بود و شرکتهای فناوری در ارتباط مستقیم با روند برگزاری و پس از آن نقش موثری ایفا کردند.



به گزارش اچ پی به نقل از مهر، بنا بر نظر مفسرین در اندیشکده های مختلف آمریکا انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سوم نوامبر ۲۰۲۰ ظرفیت بالایی برای ایجاد خشونت و هرج ومرج را داشت. به وجود آمدن دوقطبی سیاسی بین نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه، ادعای تقلب پیش از برگزاری انتخابات توسط رئیس جمهور مستقر، نگرانی های مربوط به شیوع ویروس کرونا و گسترش اعتراضات در رابطه با سیاه پوستان، موجب ایجاد نگرانی عمیق در بین نهادهای امنیتی نسبت به امنیت انتخابات و برهم خوردن آرامش عمومی شده بود.
تشخیص نقش پررنگ رسانه های اجتماعی در مواجهه مردم با مقوله مهمی نظیر انتخابات و از دیگر سو تجربه ناموفق رسانه های اجتماعی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، نگاه های بسیاری را بر روی این شرکتها متمرکز کرد. این مسئله سبب شد تا نهادهایی همچون وزارت امنیت داخلی آمریکا و پلیس فدرال این کشور همکاری تنگاتنگی را با شرکت های رسانه های اجتماعی آمریکایی آغاز کنند.
همه این مسائل در کنار هم سبب شد تا شبکه های اجتماعی آمریکایی تدابیر مختلفی را طی سالهای گذشته اتخاذ کنند که در روزهای برگزاری انتخابات آمریکا کارکرد مؤثر خودرا نشان داد.
در این گزارش تلاش شده است تا مجموعه اقدامات و سیاست های اتخاذ شده از طرف فیسبوک در روزهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بررسی شود.
بنا بر اظهارات رسمی فیسبوک، این شرکت با یک سرمایه گذاری قابل توجه از سال ۲۰۱۶، کارهای وسیعی را برای ساماندهی رسانه های اجتماعی خود در زمان انتخابات آمریکا ترتیب داده است. این شرکت با بیش از ۳۵۰۰۰ نیرو و با بررسی داده های مربوط به بیش از ۲۰۰ انتخابات در سراسر دنیا اهتمام کرده است تا بهترین سطح ایمنی و امنیت را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فراهم نماید.
در ادامه مجموعه سیاست ها و تدابیر فیسبوک برای سکوهای زیرمجموعه خود تشریح شده است:
-ارائه اخبار معتبر تأیید شده توسط مراجع ذی صلاح به کاربران، همچون این که رأی دهی پستی از دیرباز قابل اعتماد بوده و این که شمارش آرا ممکنست بیش از گذشته به طول بینجامد.
-ارائه این اخبار معتبر در مرکز اطلاعات رأی دهی فیسبوک و الصاق برچسب هایی پیرامون رأی دهی بر روی پست های مرتبط تا افراد به سمت اخبار معتبر و کسب اطلاعات بیشتر از مرکز اطلاعات رأی دهی، هدایت شوند.
-حذف پست هایی که ادعا می کنند شهروندان آمریکایی با شرکت در انتخابات به ویروس کرونا مبتلا می شوند و ارجاع کاربران به منابع معتبر در مورد ویروس کرونا و برگزاری انتخابات در ذیل این پست ها.
-الصاق برچسب هشدار بر محتواهایی که به دنبال مشروعیت زدایی از نتیجه انتخابات بوده یا روش های رأی گیری را زیر سوال می برند.-محتواهای منتشرشده از طرف نامزدها و کمپین های انتخاباتی آنها در طول مدت زمان شمارش آرا با برچسبی همراه خواهد شد تا یادآوری کند که شمارش هنوز ادامه دارد و هیچ برنده ای مشخص نشده است.
-اگر هر نامزد یا کمپین انتخاباتی پیش از اعلام نتایج نهایی اعلام پیروزی کند، پست های مربوطه حذف و برچسبی به آنها اضافه خواهد شد که نشان میدهد شمارش آرا هنوز ادامه دارد و برنده نهایی هنوز مشخص نشده است.
-در صورت مشخص نشدن نتایج قطعی انتخابات طی چند روز یا چند هفته، اطلاعاتی برای درک پروسه جاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این اطلاعات شامل اطلاعیه های رسمی و اخبار موثق است که به صورت پیام هایی در بالای برنامک ها و صفحات قرار خواهد گرفت.
-همکاری با مقامات اجرائی فدرال و ایالتی مسئول در برگزاری انتخابات بمنظور ایجاد کانال های ارتباطی قوی و مستقیم با شهروندان به هنگام ایجاد اختلال در فرایندهای انتخاباتی و یا ایجاد ترس و شایعه در مورد پروسه انتخابات-اعلام فرد پیروز انتخابات در صدر برنامک های فیس بوک و اینستاگرام و در مرکز اطلاعات رأی دهی
-اگر کاندیدا یا حزب دیگری به نتیجه اعلام شده اعتراض کند، نام فرد پیروز اعلام شده همراه با تذکراتی در بالای فیس بوک و اینستاگرام نمایش داده شده و لینک مرکز اطلاعات رأی دهی به پست های کاندیداهای ریاست جمهوری الصاق می شود
-ممنوعیت تبلیغات در ایام منتهی به انتخابات بر طبق قانون-مسدودسازی تبلیغات رسانه های دولتی و برچسب گذاری صفحات تبلیغاتی آنها، صفحات در فیدهای خبری و سایر بسترهای موجود
-ممنوعیت موقت تبلیغات در حوزه مسائل اجتماعی، انتخاباتی و سیاسی در ایالات متحده را بعد از اتمام رأی گیری در تاریخ ۳ نوامبر بمنظور جلوگیری از ایجاد سردرگمی یا سوءاستفاده و ایجاد آرامش در بین شهروندان آمریکایی
-ممنوعیت هر محتوایی که شامل بیاناتی در مورد قصد خشونت ورزی در ارتباط با رأی دهی، ثبت نام رأی دهنده یا خروجی یک انتخابات باشد، یا خواهان انجام اقدامات خشونت آمیز باشد یا از خشونت ورزی دفاع کند.
-ممنوعیت محتواهای حاکی از قصد همراه داشتن سلاح یا دفاع از چنین اقدامی، یا تحریک به چنین اقدامی، همچون در مکان های رأی گیری، مراکز ثبت نام رأی دهندگان یا دیگر مکان های در رابطه با اداره امور انتخابات
-ممنوعیت تهدید مقامات انتخاباتی
-ممنوعیت محتواهایی که فرد یا گروهی از افراد را بر اساس خاصیت های خاصی هدف قرار داده و منکر حق آنها برای مشارکت سیاسی شود.
-ممنوعیت درخواست از مردم برای مشارکت در نظارت بر رأی گیری، با بهره گیری از شیوه های نظامی به شکلی که هدف از آن ارعاب، اعمال کنترل یا نمایش قدرت به مقامات برگزارکننده انتخابات یا رأی دهندگان باشد.
-ارائه اطلاعات نادرست صریح و ضمنی در مورد تاریخ ها، مکان ها، زمان ها و روش های رأی دهی یا نحوه ثبت نام رأی دهندگان
-ارائه اطلاعات نادرست در مورد نصاب های رأی دهی شهروندان، شرایط شمارش آرا و مدارک مورد نیاز برای رأی دهی
- اطلاعات نادرست در مورد نامزد شدن یا عدم حضور کاندیداهای مطرح
-مداخلات هماهنگ شده که بر انگیزه افراد برای مشارکت در انتخابات تأثیر می گذارد
-محتوایی که ادعا کند مشارکت در انتخابات منجر به عواقب قانونی برای رأی دهنده می شود
-محتوایی که منجر به دلسردی و عدم شرکت شهروندان آمریکایی در انتخابات شود
-اظهاراتی که مدافع یا ارائه دهنده دستورالعمل هایی برای شرکت غیرقانونی در انتخابات باشد
-بیانیه هایی که از مشارکت غیرقانونی در پروسه رأی دهی دفاع می کنند
-مسدودسازی محتواهای مربوط به حمل سلاح در محل های رأی گیری و ایجاد ترس و وحشت در بین شهروندان برای ایجاد اغتشاش در محل های رأی گیری
انتشار این مطلب به منزله تأیید عملکرد فیسبوک از طرف خبرگزاری مهر نبوده و بطور قطع، عملکرد این شبکه اجتماعی با رویکرد این خبرگزاری منافات دارد و سیاست های دوگانه و عملکرد دوگانه شبکه اجتماعی فیسبوک در تقویت پست های اغتشاشگران در ایران در چند سال اخیر و مسدود کردن حساب اغتشاشگران در آمریکا طی روزهای اخیر، عملکرد مغرضانه این شبکه را محرز می کند.
از سوی دیگر بطور کلی موضوع جاسوسی اطلاعات و نقض حریم خصوصی از طرف این شبکه اجتماعی، بارها در بین کشورهای دنیا مورد انتقاد قرار گرفته و اخیرا نیز بحث الزامی شدن اشتراک داده های کاربران میان دو شبکه اجتماعی واتساپ و فیسبوک با موج وسیعی از انتقادات در نقض حاکمیت داده همراه شده است.

1399/10/21
21:11:15
0.0 / 5
1125
تگهای خبر: اینستاگرام , سرمایه گذاری , شبكه اجتماعی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی