شكایت یك موسسه به رگولاتور استرالیا؛

جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان در 3 فروشگاه بزرگ استرالیایی

جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان در 3 فروشگاه بزرگ استرالیایی یک گروه پشتیبانی از مصرف کننده در استرالیا ۳فروشگاه زنجیره ای این کشور را به رگولاتور حریم خصوصی ارجاع داده چونکه آنها فناوری شناسایی چهره را به روشی مداخله آمیز برای مشتریان اجرا کرده اند.


به گزارش اچ پی به نقل از رویترز، این گروه خواستار انجام اقداماتی ضد فروشگاه های زنجیره ای شده است. موسسه CHOICE در شکایتی به دفتر کمیسیونر اطلاعات استرالیا اعلام نمود فروشگاه زنجیره ای «گودگایز» همینطور فروشگاه سخت افزاری بانینگز و شرکت کی مارت بدون اجازه از فناوری شناسایی چهره استفاده می نمایند و این امر نقض قانون حریم خصوصی است. این موسسه به صورت مستمر گزارش هایی برای دولت تهیه می کند که در ارتباط با چالش های مصرف کنندگان است که به نوشته وبسایت در خیلی از تغییرات قانونگذاری مانند ممنوعیت ها یا محصولات مالی خطرناک نقش مهمی ایفا می کنند. CHOICE در شکایت خود اشاره کرده فناوری شناسایی صورت ریسک های قابل توجهی برای افراد بوجود می آورد مانند نقض حریم خصوصی، شناسایی نادرست، تبعیض، پروفایل بندی و علاوه بر این موارد امکان نشت اطلاعات و سرقت هویت هم وجود دارد. این ۳ فروشگاه زنجیره ای در مجموع حدود ۸۰۰ شعبه دارند. به قول گروه پشتیبانی از مصرف کننده آنها داده های خصوصی و اطلاعات حساس مشتریان را بدون رضایت آنها و افشای صریح این روند در قوانین خود، جمع آوری کرده اند. هرگونه تحقیقی در این حوزه، بزرگترین بررسی استرالیا درباره فناوری شناسایی چهره خواهد بود. البته دفتر کمیسیونر اطلاعات استرالیا پیش این هم چالش مذکور را بررسی نموده بود. این سازمان در سال ۲۰۲۱ میلادی به فروشگاه های زنجیره ای ۷-Eleven دستور داد تا تصاویر صورت مشتریان که در بیشتر از ۷۰۰ شعبه جمع آوری شده را حذف کند.


منبع:

1401/04/07
08:58:52
5.0 / 5
573
تگهای خبر: سایت , شركت , فناوری , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی