با تغییرات جدید

فیسبوک شبیه تیک تاک می شود

فیسبوک شبیه تیک تاک می شود به گزارش اچ پی شرکت مِتا پلتفرمز در نحوه نمایش پستها و ویدئوها در فیسبوک تغییراتی می دهد تا این شبکه اجتماعی بهتر بتواند با اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک رقابت کند.



به گزارش اچ پی به نقل از ایسنا، فید اصلی در فیسبوک "خانه" (Home) نامیده خواهد شد و مکانی برای کشف محتوای جدید در فیسبوک خواهد بود که این شبکه اجتماعی تصور می کند کاربران از آنها خوششان خواهد آمد. با تغییرات جدید، تصاویر و ویدئوها از حسابهایی که کاربران دنبال می کند و همینطور حسابهایی که دنبال نمی کنند، توسط الگوریتم نرم افزاری و بر مبنای علایق کاربر، انتخاب و نمایش داده می شوند.

سخنگوی مِتا اعلام نمود این تغییرات از روز پنج شنبه اعمال خواهند شد و همچنان عمده محتوا، از حسابهایی خواهند بود که کاربران دنبال می کنند. این شرکت با بهبود الگوریتم پیشنهاد محتوا، می خواهد محتوای جدیدی که به مرور زمان نمایش می دهد را افزایش دهد.

تب جدید به نام "فیدز" (Feeds)، پستهای دوستان، خانواده، صفحات و گروههایی که کاربر دنبال می کند را نمایش خواهد داد و جدید ترین پستها، بالای صفحه قرار می گیرند.

مِتا در یک پست وبلاگ اعلام نمود تب "خانه شما"، منحصرا برای شما شخصی سازی شده است. این سیستم هزاران سیگنال در نظر گرفته تا محتوایی که تصور می رود برای شما پرارزش است را نمایش دهد.

رشد کاربران فیسبوک در سال های اخیر در آمریکا و اروپا متوقف شده است. تیک تاک که برای مخاطبان جوانش شناخته شده است، شاهد رشد قابل توجه شمار کاربران و زمانی بوده که آنها در این اپلیکیشن سپری می کنند. فیسبوک به نوبه خود کوشیده است کاربران جوان را جذب نماید که مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا آنها را "ستاره شمال" این شرکت نامیده است.

تیک تاک که فید اصلی اش "برای شما" (For You) نام دارد، ویدئوهای کوتاه را به کاربران نمایش می دهد. بیشتر این ویدئوها از حسابهای کاربری هستند که کاربران دنبال نمی کنند اما محتوای آنها منطبق با علایق کاربران هستند.

این رویکرد شخصی سازی شده، کمک کرده است تیک تاک در مدت چند سال، یک میلیارد کاربر ماهانه فعال داشته باشد. باآنکه کاربران تیک تاک یک سوم ۲.۹ میلیارد کاربر فیسبوک است اما کاربران آمریکایی در تیک تاک ۲۹ ساعت در ماه زمان سپری می کنند که حدودا دو برابر ۱۶ ساعت در فیسبوک است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، زاکربرگ به این موفقیت تیک تاک اذعان کرده و سرویس ویدیویی کوتاه ریلز (Reels) را بعنوان رقیب تیک تاک در فیسبوک و اینستاگرام عرضه نموده است. بخشی از استراتژی مِتا، شامل جذب تولیدکنندگان محتوا برای تولید ویدئوهای با کیفیت در ریلز است. هدف اصلی فید جدید فیسبوک، نگه داشتن کاربران برای مدت طولانی تر در این اپلیکیشن با افزودن محتوای بیشتر از مجموعه وسیعی از حسابهای کاربری است.





منبع:

1401/05/01
12:39:17
5.0 / 5
716
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , اینستاگرام , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی