توسط مركز تحقیقات مخابرات؛

اختتام فاز مطالعاتی تدوین توافقنامه سطح خدمات ارتباطی تا دی ماه

اختتام فاز مطالعاتی تدوین توافقنامه سطح خدمات ارتباطی تا دی ماه اچ پی: پروژه مطالعاتی بررسی و تدوین ضوابط و چارچوب توافقنامه های سطح خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات (SLA ) كه در مركز تحقیقات مخابرات ایران انجام می شود، تا دی ماه اختتام می یابد.


به گزارش اچ پی به نقل از وابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فتانه ایازی مجری این پروژه با اشاره به اینكه توافقنامه سطح خدمات (SLA) به افزایش كیفیت سرویس های اپراتورها كمك می نماید، اظهار داشت: این پروژه از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف شفاف سازی و افزایش كیفیت خدمات سرویس‏های ارتباطاتی ثابت و سیار تعریف شده است. وی گفت: در این پروژه ابتدا خدمات ارائه شده در چارچوب پروانه های ارتباطی ثابت و سیار، شناسایی شده و سپس با عنایت به نتایج مطالعات تطبیقی، استانداردها، سفارش نامه ‏ها و نظرات خبرگان و در نظر گرفتن نحوه ارائه هر خدمت در كشور، نحوه و میزان ورود رگولاتوری در بحث توافق‏نامه‏ های سطح خدمات منعقد شده با كاربران نهایی و یا بین اپراتوری كشور استخراج می­ شود. در اختتام نیز پیش ‏نویس مصوبات مربوطه جهت تصویب در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آماده خواهد شد. ایازی هدف ورود رگولاتوری به این مساله را شفاف­سازی و بهبود كیفیت خدمات ارائه شده بوسیله ایجاد چارچوب‏ های لازم برای قراردادهای بین اپراتوری و در صورت لزوم، تعیین سطوح مختلف كیفیت بعضی از خدمات عنوان نمود و اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سفارش این پروژه به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، می خواهد كه چگونگی تأمین منافع و نیازهای مشتریان حقوقی و حقیقی را در قراردادهای سطح خدمات مشخص كرده و با تصویب ضوابط و چارچوب های موردنیاز، روند آنرا بهبود بخشد. وی اشاره كرد: با عنایت به تعدد خدمات ICT كه در قالب مجوز فعالیت اپراتورهای ثابت و سیار در كشور به آن اشاره شده است، همزمان با بررسی رویكرد رگولاتورهای منتخب دنیا و همین طور اپراتورهای برتر بین ‏المللی درباب توافق‏نامه‏ های سطح خدمات، از نظرات اپراتورهای داخلی در رابطه با حوزه پروژه و همین طور خبرگان صنعت ICT كشور بهره برده ‏ایم تا به جمع‏ بندی نهایی درباب میزان و نحوه ورود رگولاتور ICT كشور به مباحث مربوط به توافق‏نامه ‏های سطح خدمات (SLA ) با مشتركین نهایی و یا بین اپراتوری برسیم. بگفته ایازی، در مرحله بعد با بررسی استانداردهای مرتبط و تجربیات جهانی، تعیین شاخص ‏های فنی و پشتیبانی مناسب و در صورت لزوم، تعیین حدود آستانه آنها جهت درج در توافق­نامه­ های سطح خدمات انجام می‏ شود. در توافق‏نامه‏ های سطح خدمات، مباحث تعرفه و جبران خسارت نیز مطرح می‏ شود. پژوهشگر گروه مدیریت یكپارچه شبكه مركز تحقیقات مخابرات ایران افزود: الان فاز آخر این پروژه در حال انجام بوده كه با عنایت به موافقت سازمان رگولاتوری با الحاقیه زمانی، فعالیت­ های این پروژه تا اواخر دی­ ماه سال جاری از طرف پژوهشگاه ICT به انتها خواهد رسید و سپس پیش نویس و یا پیش‏ نویس‏ های تدوین شده، به كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال خواهد شد.


منبع:

1398/06/17
17:11:42
5.0 / 5
2934
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی