توسط مركز تحقیقات مخابرات؛
اختتام فاز مطالعاتی تدوین توافقنامه سطح خدمات ارتباطی تا دی ماه
اچ پی: پروژه مطالعاتی بررسی و تدوین ضوابط و چارچوب توافقنامه های سطح خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات (SLA ) كه در مركز تحقیقات مخابرات ایران انجام می شود، تا دی ماه اختتام می یابد.
به گزارش اچ پی به نقل از وابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فتانه ایازی مجری این پروژه با اشاره به اینكه توافقنامه سطح خدمات (SLA) به افزایش كیفیت سرویس های اپراتورها كمك می نماید، اظهار داشت: این پروژه از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با هدف شفاف سازی و افزایش كیفیت خدمات سرویسهای ارتباطاتی ثابت و سیار تعریف شده است. وی گفت: در این پروژه ابتدا خدمات ارائه شده در چارچوب پروانه های ارتباطی ثابت و سیار، شناسایی شده و سپس با عنایت به نتایج مطالعات تطبیقی، استانداردها، سفارش نامه ها و نظرات خبرگان و در نظر گرفتن نحوه ارائه هر خدمت در كشور، نحوه و میزان ورود رگولاتوری در بحث توافقنامه های سطح خدمات منعقد شده با كاربران نهایی و یا بین اپراتوری كشور استخراج می شود. در اختتام نیز پیش نویس مصوبات مربوطه جهت تصویب در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات آماده خواهد شد. ایازی هدف ورود رگولاتوری به این مساله را شفافسازی و بهبود كیفیت خدمات ارائه شده بوسیله ایجاد چارچوب های لازم برای قراردادهای بین اپراتوری و در صورت لزوم، تعیین سطوح مختلف كیفیت بعضی از خدمات عنوان نمود و اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سفارش این پروژه به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، می خواهد كه چگونگی تأمین منافع و نیازهای مشتریان حقوقی و حقیقی را در قراردادهای سطح خدمات مشخص كرده و با تصویب ضوابط و چارچوب های موردنیاز، روند آنرا بهبود بخشد. وی اشاره كرد: با عنایت به تعدد خدمات ICT كه در قالب مجوز فعالیت اپراتورهای ثابت و سیار در كشور به آن اشاره شده است، همزمان با بررسی رویكرد رگولاتورهای منتخب دنیا و همین طور اپراتورهای برتر بین المللی درباب توافقنامه های سطح خدمات، از نظرات اپراتورهای داخلی در رابطه با حوزه پروژه و همین طور خبرگان صنعت ICT كشور بهره برده ایم تا به جمع بندی نهایی درباب میزان و نحوه ورود رگولاتور ICT كشور به مباحث مربوط به توافقنامه های سطح خدمات (SLA ) با مشتركین نهایی و یا بین اپراتوری برسیم. بگفته ایازی، در مرحله بعد با بررسی استانداردهای مرتبط و تجربیات جهانی، تعیین شاخص های فنی و پشتیبانی مناسب و در صورت لزوم، تعیین حدود آستانه آنها جهت درج در توافقنامه های سطح خدمات انجام می شود. در توافقنامه های سطح خدمات، مباحث تعرفه و جبران خسارت نیز مطرح می شود. پژوهشگر گروه مدیریت یكپارچه شبكه مركز تحقیقات مخابرات ایران افزود: الان فاز آخر این پروژه در حال انجام بوده كه با عنایت به موافقت سازمان رگولاتوری با الحاقیه زمانی، فعالیت های این پروژه تا اواخر دی ماه سال جاری از طرف پژوهشگاه ICT به انتها خواهد رسید و سپس پیش نویس و یا پیش نویس های تدوین شده، به كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال خواهد شد.
منبع: اچ پی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب