آخرین آمار سیمكارت های مزاحم مسدود شده

آخرین آمار سیمكارت های مزاحم مسدود شده به گزارش اچ پی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی كرده كه بر مبنای آن تابحال ۱۴۱ هزار و ۷۷۵ سیمكارت مسدود شده است.


به گزارش اچ پی به نقل از ایسنا، برای پیشگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی، راه های مختلفی همچون استفاده از سامانه #۸۰۰* كه برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه از راه سامانه های ارسال پیام كوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشتركان تلفن همراه ارسال می شد، ایجاد شد؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) هم سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی نمود كه تا كنون ۱۴۱ هزار و ۷۷۵ سیمكارت از آغاز راه اندازی این سامانه مسدود شده است.
در این راستا پیمان قره داغی -مدیر كل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری- در گفتگو با ایسنا با اشاره به سامانه ۱۹۵ اظهار نمود: این سامانه از سال ۹۵ آغاز به كار كرده و در هنگام شروع به كار، بعضی از اپراتورها عملكردشان خوب نبوده اما رفته رفته بهتر شده است، البته آنچه اهمیت دارد عملكرد كنونی اپراتورهاست. بععضی اپراتورها عملكرد خیلی خوبی داشتند و خودشان سامانه كشف تخلف دارند و شناسایی و قطع سرویس می كنند، برخی از اپراتورها هم سامانه دارند اما هنوز به آن شكلی كه مد نظر ما است، نرسیده اند.

دو روش شناسایی سیمكارت های مزاحم
وی با بیان این كه سیمكارت های ارسال كننده پیامك به دو روش شناسایی می شوند، توضیح داد: یكی سامانه كشف تخلف رگولاتوری و دیگر گزارش های مردمی كه به سرشماره ۱۹۵ ارسال می شود. البته بخش اعظمی از این پیامك ها را خودمان با سامانه كشف تخلف شناسایی می نماییم، اما این فرصت برای مردم وجود دارد كه اگر شماره ای برایشان پیامك مزاحم ارسال می كند به سرشماره ۱۹۵ بفرستند.
قره داغی درباره آمار مسدود كردن هریك از اپراتورها اظهار داشت: از تاریخ ۶ مهر ماه تا ۱۲ مهرماه سال جاری، در مجموع ۴۳۷۶ سیمكارت ارسال كننده پیامك مزاحم شناسایی شده است. از این تعداد بالغ بر ۶۵ درصد یعنی ۲۸۳۴ سیمكارت برای شركت خدمات ارتباطی ایرانسل، رتبه بعدی رایتل با ۲۴ درصد یا ۱۰۵۷ سیمكارت، رتبه بعدی همراه اول با ۳۰۸ مورد یا هفت درصد، رتبه بعدی شاتل موبایل با ۹۳ مورد یا دو درصد، كیش سل پارس با ۸۱ سیمكارت یا دو درصد و در نهایت كیش موبایل كه سه مورد شماره شناسایی و مسدود شده است و دیگر امكان ارسال پیامك ندارند.
مدیر كل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری تصریح كرد: بخشی از سیمكارت های مزاحم امكان دارد مربوط به مبحث احراز هویت باشد كه خیلی سفت و سخت گرفته نشده، اما این مورد در دستور كار اپراتورها قرار دارد و انتظار داریم كه عدد و ارقام خیلی كمتر از اینها باشد كه ظرف هفته های آتی خیلی كمتر خواهد شد. همانطور كه همراه اول در مقایسه با تعداد مشتركانی كه دارد، این مورد را مدیریت كرده و تعداد پیامك های مزاحم از این اپراتور بسیار كاهش یافته است.
قره داغی قبل از این از مسدودسازی خدمات هشت دفتر فروش متخلف اپراتورها و قطع ۲۵۴۸ سیمكارت ارسال كننده پیامك تبلیغاتی مزاحم از ۲۹ شهریور تا دوم مهر اطلاع داده بود كه برپایه پایش و نظارت انجام شده در سامانه مدیریت كشف تخلف رگولاتوری (FMS)، ۶۷ درصد از سیمكارت های كشف شده مربوط به تخلف در حوزه پیامك های انبوه تبلیغاتی مزاحم مربوط به سیمكارت های اپراتور ایرانسل، ۲۲ درصد اپراتور رایتل، ۹ درصد اپراتور همراه اول و دو درصد به اپراتورهای مجازی تلفن همراه بوده است.
وی با بیان این كه اولویت رگولاتوری ساماندهی مبادی صدور سیمكارت در اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت می باشد، اظهار داشته بود: دفاتر متخلف در استان های سیستان و بلوچستان، مازندران، ایلام، تهران، قم و اصفهان بدون رعایت كردن الزامات احراز هویت متقاضیان، سیمكارت هائی را فعال كرده و فروخته اند كه متخلفین از آنها برای ارسال پیامك های تبلیغاتی مزاحم به مردم بهره برده اند. در جهت پشتیبانی از حقوق مشتركین تمامی دفاتر فروش یا پیشخوان خدمات دولت متخلف در این عرصه بسته شده و سیم كارتهائی كه از این روش واگذار شده اند، مسدود می شوند.
قره داغی با اشاره به ابراز نارضایتی مشتركین تلفن همراه از دریافت پیامك های انبوه تبلیغاتی اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به منظور پیشگیری از ادامه تخلف و سوءاستفاده از حقوق مردم بر نحوه سرویس دهی اپراتورها نظارت كرده و شفاف سازی و اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام می دهد تا مشتركین هم متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق آنها، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام نمایند.
همینطور تمامی مشتركان تلفن همراه درصورت دریافت پیامك تبلیغاتی مزاحم، می توانند شماره سیمكارت ارسال كننده پیامك را به سرشماره ۱۹۵ ارسال نمایند تا این شماره ها در شبكه مسدود شوند.



1398/07/16
20:35:04
5.0 / 5
4707
تگهای خبر: ارتباطات , پیامك , تلفن همراه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی