برمبنای آمار رگولاتوری؛

۵۰ هزار سیمكارت به سبب مزاحمت پیامكی در كمتر از یك ماه قطع شد

۵۰ هزار سیمكارت به سبب مزاحمت پیامكی در كمتر از یك ماه قطع شد اچ پی: تعداد سیم كارتهای شخصی مسدود شده از طرف رگولاتوری، به سبب ارسال پیامك های مزاحم تبلیغاتی، با رشد صعودی در كمتر از یك ماه به بیشتر از 197 هزار خط رسید.


به گزارش اچ پی به نقل از مهر، بنظر می رسد روند برخورد با سیم كارتهای ارسال كننده پیامك های تبلیغاتی روز به روز سرعت می گیرد و با وجود اینكه تا قبل از این رگولاتوری، ماهانه اقدام به قطع و مسدودسازی حدود ۳ تا ۵ هزار سیمكارت می كرد، اما آمارها نشان میدهد كه در آبان ماه بیشتر از ۵۰ هزار سیمكارت مسدود شده است. به نحوی كه تا روز ۲۲ آبان ماه جاری بیشتر از ۱۹۷ هزار و ۶۶۰ سیمكارت به سبب مزاحمتهای پیامكی مسدود شده است. این آمار در حالی است كه تا روز ششم آبان ماه جاری، شمار سیم كارتهای قطع شده به سبب این مزاحمت ها حدود ۱۴۷ هزار سیمكارت اعلام شده بود و رگولاتوری در فاصله ۳ ماه اخیر نیز حدود ۱۳ هزار سیمكارت را قطع كرده بود. كاربران خیلی از دریافت پیامكهای تبلیغاتی كه با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ابراز نارضایتی می كنند و رگولاتوری بوسیله سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» از كاربران خواسته است كه شماره هایی را كه از این طریق مبادرت به ارسال پیامك تبلیغاتی می كنند، به این سامانه اعلام كنند تا با آنها برخورد شود. اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی كه مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی می كنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت های پیامكی از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور كار رگولاتوری قرار گرفته و در فاصله كمتر از یك سال به مسدودی حدود ۲۰۰ هزار سیمكارت رسیده است. این آمار كه در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتشار یافته نشان میدهد كه تا اختتام تیرماه امسال ۱۳۱ هزار سیمكارت، اختتام مردادماه ۱۳۴ هزار سیمكارت و اختتام شهریور ۱۳۸ هزار سیمكارت و اختتام مهرماه ۱۴۷ هزار سیمكارت به سبب ارسال پیامك تبلیغاتی برای مشتركان، قطع شده بود و الان در فاصله نزدیك به ۲۰ روز به قطع ۱۹۷ هزار سیمكارت منجر گردیده است. مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامك های تبلیغاتی مربوط به پیامك هایی است كه از سمت سیمكارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. از آنجایی كه از این سیمكارت ها تنها برای ارسال پیامك انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر اساس حجم زیادی از پیامك كه بوسیله این سیمكارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی است و بنا بر این رگولاتوری از مشتركانی كه این سیم كارتها را دریافت می كنند خواسته كه بوسیله كد دستوری این سیم كارتها را گزارش كنند. مشتركان موبایل می توانند با شماره گیری كد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامك های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امكان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد كه كاربر با واردكردن شماره موبایلی كه از آن پیامك دریافت می كند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود كردن آن شماره اقدام نماید.


منبع:

1398/08/25
01:52:41
5.0 / 5
4755
تگهای خبر: ارتباطات , پیامك , خدمات , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی