گزارش اچ پی؛

نارضایتی كاربران از افت كیفیت اینترنت موبایل

نارضایتی كاربران از افت كیفیت اینترنت موبایل اچ پی: از روز گذشته تابحال بعضی از كاربران موبایل نسبت به افت كیفیت اینترنت گلایه مندند؛ با این وجود شركت زیرساخت اعلام می كند مشكل از جانب ما نیست و از فركانس است.


به گزارش اچ پی به نقل از مهر، افت کیفیت اینترنت در شبکه اپراتورهای همراه از روز گذشته تابحال سبب انتقادات بعضی از کاربران شده و کاربران در نقاط مختلف کشور به خصوص شهرهای بزرگ، اذعان دارند که کیفیت اینترنت و سرعت آپلود و دانلودشان بمراتب ضعیف تر از قبل شده است. با این وجود پیگیری ها از شرکت ارتباطات زیرساخت، وجود مشکل زیرساختی در شبکه ارتباطی کشور را تأیید نمی نماید. سجاد بنابی، نایب رییس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو خبرنگار مهر در پاسخ به بروز این مشکل گفت: ما طی روز گذشته و امروز هیچ قطعی و اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نداشتیم. وی در مورد اینکه آیا گزارشی از افت کیفیت اینترنت موبایل دریافت کرده است یا خیر، اظهار داشت: افت کیفیت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت نیست. این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد اینکه مشکل مربوط به سرعت اینترنت موبایل کاربران به چه دلیلی است، توضیح داد: مشکل اینترنت موبایل اشباع فرکانسی برخی از دکل های مخابراتی می تواند باشد که با افزایش فضای فرکانسی قابل حل خواهد بود. به گزارش اچ پی به نقل از مهر، مطابق اعلام وزارت ارتباطات، میزان استفاده کاربران از اینترنت در کشور از شروع شیوع ویروس کرونا تابحال بیش از ۲ برابر رشد داشته است و به تبع آن موضوع سرعت و کیفیت اینترنت همچون مهمترین مطالبات کاربران در این روزها است که بوسیله شبکه های اجتماعی به وزیر ارتباطات منعکس می شود. بررسی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز نشان میدهد که میزان شکایت کاربران از سرویس اینترنت نسبت به پیش از شیوع ویروس کرونا افزایش شایان توجهی داشته است. به نحوی که تعداد تماسهای کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شکایت های ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است. دراین زمینه وزارت ارتباطات نبود منابع فرکانسی به سبب افزایش میزان استفاده از اینترنت در دوران کرونا را، دلیل مشکلات کیفیت اینترنت عنوان کرده است و از سازمان صدا و سیما می خواهد که باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز را که الان در اختیار این سازمان است، برای توسعه شبکه تلفن همراه در اختیار این وزارتخانه بگذارد. با این وجود برخی کارشناسان و منتقدان عملکرد وزارت ارتباطات، معتقدند که استفاده از باند فرکانسی مورد نظر وزیر ارتباطات برای توسعه ظرفیت شبکه موبایل زمان بر بوده، به بحران کرونا نمی رسد و نیازمند سرمایه گذاری است. در صورتیکه کاربران الان با مشکل کیفیت و سرعت اینترنت مواجهند. علاوه براین قسمتی از مشکلات مربوط به اینترنت، به اینترنت ثابت مربوط می شود که فرکانس نمی تواند چاره مناسبی برای آن باشد.


منبع:

1399/02/13
22:38:23
5.0 / 5
2449
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی