همراه اول طلایه دار هوشمندسازی كسب و كارها و پیشران حوزه دیجیتال

همراه اول طلایه دار هوشمندسازی كسب و كارها و پیشران حوزه دیجیتال در دومین میزگرد تخصصی کنفرانس مهندسی برق ایران، تلاشهای اپراتور اول در حوزه دیجیتالی سازی تشریح و از همراه اول بعنوان طلایه دار توسعه پلت فرم های دیجیتال یاد شد.



به گزارش اچ پی به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، میزگرد تخصصی «ارائه سرویسهای نوین دیجیتال و هوشمند همراه اول» در جریان برگزاری بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، به شکل آنلاین و با حضور سیاوش بیات سرمدی معاون فناوری اطلاعات همراه اول، سیدرضا جوکار نراقی مدیرعامل شرکت همراه کسب وکارهای هوشمند، محمدامین ابطحی مدیرعامل شاد، رضا کاظمی مدیر ابرپروژه ذره بین و همینطور سعید صدیقیان کاشی و حسین خواسته از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مشاوران مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار گردید.
همراه اول مجدانه درصدد هوشمندسازی
سیاوش بیات سرمدی در آغاز این نشست با اشاره به اینکه در حال حرکت به سمت عصر دیجیتال هستیم و لاجرم تمامی صنایع و کسب و کارها هم باید به این سمت تغییر مسیر دهند، اظهار نمود: همراه اول بعنوان یکی از طلایه داران حوزه ارتباطات، تمام تلاش خویش را بر تسریع در توسعه زیرساخت های این مهم گذاشته است و با قدرت در راه تحقق چشم انداز خود که «تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با عرضه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال» است، گام بر می دارد.
معاون فناوری اطلاعات همراه اول با اشاره به اینکه بطور قطع در این راه بر حفظ سودآوری شرکت تمرکز خواهیم کرد، اظهار داشت: امیدواریم این تحول، سرآغازی بر ارتقاء درآمد سنتی همراه اول و رشد درآمدهای این شرکت بزرگ ارتباطی و نهایتا سبب ایجاد درآمدی پایدار در عصر دیجیتال باشد.
این عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با برآورد رفتارهای سایر شرکتهای ارتباطی در دنیا خاطرنشان کرد: چاره ای جز رفتن به سمت هوشمندسازی نداریم و در این راستا باید یکسری رفتارهای درون سازمانی مان را تغییر دهیم.
وی افزود: اگر بخواهیم سه سطح حیات اپراتور را تا رسیدن به این دوره تحول دنبال نماییم، سطح نخست در رابطه با اتصال اولیه و صرف کانکشن ها بوده و گام بعدی ایجاد پلت فرم ها و سرویس هایی نظیر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی و الان به واسطه گسترش فعالیتهای کاربران روی این سرویس ها، با رسوب داده مواجهیم که «هوشمندسازی» به دنبال استفاده از این داده ها است.
بیات سرمدی تصریح کرد: خوشبختانه همراه اول در امر ایجاد کانکشن و زیرساخت ها خیلی خوب عمل کرده و بسترهایی را هم برای نشستن داده ها فراهم نموده است و الان مجدانه به دنبال تحقق بعد هوشمندسازی هستیم.
همراه کسب وکارهای هوشمند به دنبال ساخت تجربه ای منحصر به فرد از زندگی دیجیتال
سیدرضا جوکار نراقی در ادامه میزگرد ضمن اشاره به مأموریت شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند اظهار نمود: شرکت ما با هدف ساخت تجربه ای منحصر به فرد از زندگی دیجیتال، همراهی با کسب و کارهای نوآورانه، گسترش فناوری های دیجیتال و خلق خدمات مبتنی بر تکنولوژی شکل گرفته است؛ چونکه می خواهیم دنیایی فناورانه و خلاق بسازیم که هر کسی می تواند در آن نیازهای خویش را کشف کند و به آنها پاسخ شایسته ای بدهد.
مدیرعامل شرکت همراه کسب و کارهای هوشمند در ادامه به نقشی که این شرکت در اتصال ظرفیت های اپراتوری به دنیای دیجیتال دارد، اشاره نمود و به تحلیل پلت فرم های دیتا، دیجیتال، سرویس و اومنی چنل (رویکرد تجربه خرید کاملا یکپارچه برای مشتری) در دستور کارش برای حرکت به سمت تحول دیجیتال پرداخت.
خیز شبکه شاد به سمت یادگیری تحولی
محمدامین ابطحی دیگر سخنران این میزگرد تخصصی بود که از پلت فرم آموزشی «شاد» با احتساب رکوردهای چشم گیری که داشته بعنوان یکی از پلت فرم های دیجیتالی موفق همراه اول یاد کرد و اظهار داشت: تابحال بیشتر از ۳۸ میلیارد پیام و بیشتر از ۱۴ میلیارد فایل در این شبکه جابجا شده، بیشینه پهنای باند آن به ۴۰۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده و بیشتر از ۱۲.۸ میلیون دانش آموز در آن فعال است.
مدیرعامل شاد این شبکه آموزش دانش آموزی را معنای جدیدی از ابزار آموزش و پرورش مجازی برای پاسخگویی به نیاز ملی و مبتنی بر ظرفیت های بومی دانست و اظهار داشت: این شبکه آموزشی بطور قطع متعلق به دوران کرونا نیست؛ اما کرونا کمک کرد تا در امر تغییر شیوه آموزشی با شتاب بیشتری حرکت نماییم.
ابطحی تصریح کرد: اگر مراحل آموزش را به سنتی، سنتی بر بستر دیجیتال (گذار) و یادگیری تحولی تقسیم بندی نماییم، حالا در مرحله گذار هستیم؛ اما برنامه ریزی کردیم به سمت یادگیری تحولی برویم که در آن سطح هر آنچه که یک متکلم وحده می تواند انجام دهد، قابل انجام و ابزارهای سنجش هم به صورت آنلاین وجود دارد.
استقبال جویشگر ذره بین از چالش های جذاب دیتاساینس
رضا کاظمی هم از دیگر اعضای این پنل تخصصی، «ذره بین» را این گونه معرفی نمود که «سرویسی است به دنبال ایجاد تجربه ای متفاوت در وبگردی» و در ادامه اظهار نمود: این موتور جستجوی بومی با پردازشی که روی داده های دریافتی از کانال های ورودی انجام می دهد و با بهره مندی از مهارت NLP، بهترین نتیجه موردنظر جستجوکنندگان را به نمایش می گذارد و کاربران را به سمت بهترین مقصد ذهنی روانه می کند.
مدیرعامل «ذره بین» همینطور از فاز نخست تجاری سازی این محصول بومی اطلاع داد و از چالش های جذابی که پیش پای مسیر توسعه ذره بین به خصوص در حوزه دیتاساینس است، گفت.
بکارگیری هوش مصنوعی در همراه اول و ایجاد پایداری شبکه
حسین خواسته هم در ادامه به مقوله «هوش مصنوعی» پرداخت و در ارتباط با فناوری های برتر این حوزه اظهار داشت: شخصی سازی پیشرفته، جستجوی تصویری، چت بات ها و دستیارهای مجازی، تحلیل های پیشگویانه، تشخیص چهره، ارتقای سیاست گذاری و حریم خصوصی، توسعه مسائل اجتماعی- اقتصادی و مواردی از این دست جزو فناوری های برتر این حوزه هستند.
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به اینکه تا سال ۲۰۲۵ حدودا ۸۰ درصد اپراتورها انتظار دارند ۴۰ درصد از عملیات شبکه خویش را به صورت خودکار انجام دهند، ابراز کرد: بکارگیری هوش مصنوعی در اپراتورها سبب ایجاد پایداری شبکه می شود که همراه اول از این ظرفیت بهره برده است و همینطور امکان عرضه سرویسهای صنعتی همراه با اینترنت پرسرعت را فراهم می آورد.
هوشمندی همراه اول در ورود به مقوله اینترنت اشیاء
سعید صدیقیان کاشی هم بعنوان یکی دیگر از اعضای پنل «ارائه سرویسهای نوین دیجیتال و هوشمند همراه اول» از هوشمندی همراه اول در ورود به مفاهیمی چون اینترنت اشیاء و اجرای پروژه های بزرگی چون سپهتن (سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور)، هوشمندسازی کنتورها مبتنی بر فناوری NB-IOT گفت، اما این را انتهای کار ندانست.
این عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی فراگیری مفهوم اینترنت اشیاء از منظر اپراتور، نیازمند تغییراتی در لایه های پایینی نظیر Billing، CRM و... است.
گفتنی است، روز گذشته هم میزگرد تخصصی «بومی سازی صنعت ICT - دستاوردهای اپراتورهای موبایل» با حضور نمایندگانی از اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه، فعالان صنعت و چهره های دانشگاهی برگزار و به نقد و تحلیل فعالیتهای بازیگران اصلی عرصه ارتباطات در حوزه حمایت ها و راهکارهای استفاده حداکثری از تولیدات داخل پرداخته شد.



منبع:

1400/02/30
22:49:52
5.0 / 5
170
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی