قانون بازارهای دیجیتال اروپا قدرت شركتهای بزرگ را هدف می گیرد

قانون بازارهای دیجیتال اروپا قدرت شركتهای بزرگ را هدف می گیرد به گزارش اچ پی به قول کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا، قانون بازارهای دیجیتال این منطقه طوری تنظیم شده تا قدرت شرکتهای بزرگ را هدف بگیرد.


به گزارش اچ پی به نقل از رویترز، مارگرت وستاگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا اعلام نمود پیش نوین قوانینی برای کنترل شرکت هایی مانند فیسبوک و گوگل باید طوری باشد که بیشتر از ۵ شرکت بزرگ حوزه فناوری را پوشش دهد. هدف اتحادیه اروپا از عرضه قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تضمین آن است که شرکتهای فناوری آمریکایی رفتاری عادلانه با رقبایشان داشته باشند. این درحالی است که چند مورد تحقیق آنتی تراست نشان داد این شرکت ها از قوانین رقابت تخطی می کنند. این قوانین که از جانب وستاگر اعلام شده، مشمول شرکت هایی می شود که طی ۳ سال قبل، گردش مالی سالانه آنها در اروپا بیشتر از ۶.۵ میلیارد یورو باشد یا ارزش آنها در بازار سال قبل ۶۵ میلیارد یورو تخمین زده شده است. همینطور این شرکت ها باید حداقل در ۳ کشور اروپایی سرویس فراهم نمایند. در این صورت حداقل ۱۰ شرکت بزرگ مشمول قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا می شوند. اما آندریاس شواب یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا خواستار تغییر در قانون است به صورتی که شرکت هایی با گردش مالی سالانه ۱۰ میلیارد دلار و ارزش بازاری ۱۰۰ میلیارد دلار مشمول آن شوند. به عبارت دیگر او خواستار اصلاح قانون به روشی است که ۵ شرکت بزرگ گوگل، آمازون، اپل، فیسبوک و مایکروسافت را هدف بگیرد. وستاگر در اینباره می گوید: قانون بازارهای دیجیتال در ارتباط با شرکت هایی است که قدرت را در کنترل خود گرفته اند. ما با عرضه این قانون تلاش داریم خصوصیت های مختلفی را توضیح دهیم که در واقع قدرت در بازار را توصیف می کنند. این قانون فقط در ارتباط با لیست خاصی از شرکت ها نیست. بلکه در ارتباط با حضور شرکت ها در بازار و قدرتشان در این بستر است.

1400/04/14
10:01:48
5.0 / 5
553
تگهای خبر: اپل , دیجیتال , سرویس , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی