درباره آنتی تراست؛
گوگل و متا تحت تحقیق اتحادیه اروپا و انگلیس
به گزارش اچ پی اتحادیه اروپا و انگلیس تحقیقات آنتی تراستی درباره تبلیغات آنلاین در گوگل و متا (مالک شرکت فیس بوک) شروع کرده اند.
به گزارش اچ پی به نقل از مهر به نقل اسپوتنیک، این تحقیق در ارتباط با قراردادی در سال ۲۰۱۸ است که بین دو شرکت فناوری بسته شده و برپایه آن سرویسهای هر دو شرکت در بازار تبلیغات آنلاین بر سرویسهای دیگر ارجحیت داده می شدند. چنین روندی به شرکتهای کوچک تر صدمه زده است. آندرئا کوشلی مدیر ارشد اجرایی سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در اینباره می گوید: ما نگران آن هستیم که گوگل و متا احتمالاً با یکدیگر همکاری کرده اند تا موانعی در راه رقبایی ایجاد کنند که سرویسهای نمایش تبلیغات آنلاین برای ناشران فراهم نمایند. اگر یک شرکت در حوزه ای خاص مانعی ایجاد کرد، امکان دارد این امر ورود استارت آپ ها و کسب وکارهای کوچک به بازار را سخت تر کند و در نهایت گزینه های انتخاب مشتری را کم کند. مارگارت وستاگر کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا هم اعتقاد دارد این توافقنامه یک مشکل بزرگ است. البته هر دو شرکت نقض قوانین آنتی تراست را رد می کنند اما همزمان اعلام نموده اند با رگولاتورها همکاری می کنند. گوگل اعلام نمود این اتهامات اشتباه است. متا هم اعلام نمود این قرارداد کمک کرده تا رقابت برای جایگذاری تبلیغات بیشتر شود. در صورتی که گوگل و متا در اینباره گناهکار شناخته شوند، احتمالاً با جریمه هایی تا ۱۰ درصد درآمد جهانی خود روبرو خواهند شد. البته فرایندهای قانونی که به صدور رای منجر می شود احتمالاً چند سال طول بکشد. در این تحقیق علاوه بر نقض قانون آنتی تراست، سواستفاده گوگل از موقعیت برتر خود در بازار برای سلطه بر رقبایش بررسی می شود. این تحقیق به لیست بلندبالای چالش هایی اضافه می شود که شرکتهای فناوری با آن روبرو هستند. هر دو شرکت متا و گوگل قبلاً به جاسوسی از مشتریان و فروش داده های خصوصی آن متهم شده اند.
منبع: newhp.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب